5 octombrie 2013

Puglia&Basilicata (II) - Polignano a Mare, Monopoli, Ostuni

Oricât m-am frământat să încerc să descriu cele trei orașe pe care le-am vizitat în 11 septembrie 2013, am ajuns la concluzia că nu pot (sau nu știu cum ) să  redau autenticitatea, liniștea, culoarea, glasul mării, gustul mâncării, aroma vinului... prin câteva cuvinte.  Cei care preferă orașele mari, aglomerate, zgomotoase, dinamice,  s-ar putea ca aici să aibă senzația că suferă de singurătate în anumite intervale orare ale zilei...


Polignano a Mare (Puglia, Italia - septembrie 2013)


Polignano  a Mare
 
Dimineață am luat trenul din Bari și după aproximativ 30 de minute  am ajuns în Polignano  a Mare. Centrul istoric se află cam la o distanță de zece minute de gară. Am vizitat biserica Santa Maria Assunata, ne-am plimbat pe străduțele înguste și am privit minute în șir marea. Soare, liniște, turiști puțini. Magazinele și restaurantele din centrul vechi de-abia dupa ora 10.30  au început, încet, încet, să se deschidă.
Santa Maria Assunata este poate cea mai importantă clădire a centrului vechi, sființită în  1295, fostă catedrală până în 1818, un amestec de gotic  și baroc despre care se spune că e construită pe locul unui templu păgân antic.


Monopoli

După vreo doua ore și jumătate petrecute în Polignano a Mare, am luat trenul spre Monopoli (o singură stație este între cele două orășele). Cum în mica gară din Polignano nu funcționau automatele (biletele de tren se vindeau într-un bar, însă tocmai li se terminaseră ;) ) am luat biletul din tren de la conductor. Si aici, centrul vechi se remarcă prin câteva biserici vechi pe care le-am văzut doar la exterior, toate fiind închise dupa ora 13.30 cand am ajuns noi. După o scurtă plimbare prin centrul istoric ne-am îndreptat spre portul vechi și spre castelul Charles V, care datează din 1525. De-a lungul anilor, castelul a suferit restaurări, extinderi, a fost folosit ca închisoare în secolul al  XIX, însă în zilele noastre găzduiește diverse evenimente culturale.

Ostuni


Aproximativ 30 de minute cu trenul desparte Monopoli de Ostuni, "orașul alb" (the white city, la citta bianca). Gara este destul de departe de centrul istoric, așa că te descurci cum poți ca să ajungi aici. În afară de câteva biserici, nu știu dacă mai sunt și alte obiective turistice în Ostuni.  Orașul în sine  (partea centrului vechi) este o bijuterie: plimbările printre străduțele înguste cu clădiri vopsite în alb, acea senzație de simplu, curat ...și cred... cele mai atrăgătoare restaurante pe care le-am vazut în ultima perioada. Greu, foarte greu m-am despărțit de Ostuni...

P.S.
-daca alegeți varianta cu trenul pentru a vizita orașele din jurul lui Bari, trebuie ținut cont că există  trei  companii de tren: Ferrovie dello Stato (pentru Polignano a mare, Ostuni, etc.), Ferovie del Sud Est (Alberobello, Martina Franca, Lecce) si Ferrovie Appulo Lucane (Matera).

Articole  similare:

Puglia&Basilicata (I) - Bari

Puglia&Basilicata(III) - Alberobello

Puglia&Basilicata (IV) -Matera, orasul in care pulsul bate in piatra


va urma...




Polignano a Mare (Puglia, Italia - septembrie 2013)
Polignano a Mare (Puglia, Italia - septembrie 2013)
  


Polignano a Mare (Puglia, Italia - septembrie 2013)

Polignano a Mare (Puglia, Italia - septembrie 2013)

Polignano a Mare (Puglia, Italia - septembrie 2013)- piata dell'orologio

Polignano a Mare (Puglia, Italia - septembrie 2013) - Biserica Santa Maria Assunata - interior

Polignano a Mare (Puglia, Italia - septembrie 2013) - Biserica Santa Maria Assunata - interior

Monopoli - septembrie 2013

Monopoli - septembrie 2013

Monopoli - septembrie 2013

Monopoli - septembrie 2013

Monopoli - septembrie 2013

Monopoli - septembrie 2013

Monopoli - septembrie 2013

Monopoli - septembrie 2013

Monopoli - septembrie 2013

Ostuni- orasul alb

Ostuni- orasul alb

Ostuni- orasul alb

Ostuni- orasul alb

Ostuni- orasul alb

Ostuni- orasul alb

Ostuni- orasul alb

Ostuni- orasul alb

Ostuni- orasul alb











2 comentarii:

  1. Am ajuns si eu in Puglia si Basilicata, dar nu am stat atat cat as fi vrut si nu am vizitat tot ce imi doream. Am ramas cu nostalgia si cu dorinta de a reveni. Am ramas cu senzatia ca a fost un vis si nimic nu a fost real.
    Era un sfarsit de octombrie, turistii erau putini, soarele acela bland si luminos, liniste, multa liniste. Nu am ajuns in toate locurile vizitate de tine, am fost si in altele. De Polignano a Mare am auzit din filmul despre Domenico Modugno, caci este locul sau de nastere. Am fost si la Lecce, Gallipolli, Otranto, Santa Maria di Leuca. Plus mai turisticele Alberobello si Matera.
    Da, m-as intoarce oricand in locurile astea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mirela, sper sa mai revad zona; imi doresc sa ajung si in alte locuri din Puglia & Basilicata; e atata liniste acolo...Ostuni (in septembrie) mi s-a parut minunat...

      Ștergere