29 decembrie 2014

Biserici in Viena - Jesuiten kirche - Biserica Universitatii (I)

Nu știu câte biserici sunt în Viena, însă am văzut cel puțin zece care sunt extraordinare din punct de vedere arhitectural atât  exterior, cât mai ales interior. La fiecare vizită încerc să revăd câteva dintre ele și nu încetez să mă minunez și  să mă gândesc la truda cu care a fost zămislit fiecare detaliu.  
În Jesuitenkirche (cunoscută sub numele de biserica universității) am intrat pentru prima dată în urmă cu trei sau patru ani. Este destul de aproape de Stephandome (nu faci mai mult de cinci minute) și se află într-una dintre "cele mai frumoase și bine păstrate zone ale Vienei" .
La sfârșitul lui noiembrie 2014, într-o zi de miercuri dimineața,  am pășit din nou în interior. De la orga răsuna o muzică sublimă, parcă nepământeană. Probabil se făceau repetiții pentru concertele din perioada sărbătorilor de iarnă. Am avut câteva secunde de ezitare. Știam că sunt în Jesuitenkirche, dar parcă nu eram, pentru că am dat nas în nas cu un element de artă modernă.  Un fel de piatră, o rocă artificială care-ți lasă impresia că ar pluti, o lucrare numită "to be in limbo" de 8 m și aproximativ 700 de kg, asamblată din șase părți, goală în interior. Va sta aici, în biserica iezuită, până în 19 aprilie 2015 când va pleca spre o biserică din Germania. Se spune că este un omagiu adus lui Rene Magritte (reprezentant al suprarealismului) de către artiștii de la Steinbrener/Dempf&Huber și ar reprezenta "credința și aspectele sale amenințătoare". 



Viena -2014 - Jesuitenkirche - interior- lucrarea "To be in limbo"

Viena - Jesuitenkirche - interior

Viena - Jesuitenkirche - interior

Viena - Jesuitenkirche - interior

Viena - Jesuitenkirche - interior

Viena - Jesuitenkirche - exterior

Viena - Jesuitenkirche 

Viena - Jesuitenkirche - exterior

Viena - Jesuitenkirche - interior

Viena - Jesuitenkirche - interior

Viena - Jesuitenkirche - interior - noiembrie -2014

Viena - Jesuitenkirche - interior

Viena - Jesuitenkirche - interior - noiembrie 2014

Viena - Jesuitenkirche - interior

Viena - Jesuitenkirche - interior

Viena - Jesuitenkirche - interior

Viena - Jesuitenkirche - interior

Viena - Jesuitenkirche - interior - biserica fara lucrarea modernista "to be in limbo"

Viena - Jesuitenkirche - interior

Viena - Jesuitenkirche - interior



2 comentarii:

  1. Ai dreptate e chiar frumoasa.
    Eu nu am intrat decat in Dom si inca in vreo 2 dar nu mi s-au parut asa interesante. Nici nu se compara cu asta ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aliceee, e foarte frumoasa; nu stiu cat transmit imaginile, fiindca in interioare si mai ales in biserici e mai dificil sa faci poze reusite; am mai vazut cateva biserici impresionante in Viena; doar sa-mi fac timp sa scriu despre ele...

      Ștergere