6 octombrie 2014

Septembrie in Italia (I)

În după amiaza zilei de 10 septembrie am ajuns la Milano. Aveam niște temeri în ceea ce privește vremea, plus că citisem multe recenzii nefavorabile despre Milano. În timpul zborului dintre Cluj și Bergamo mă gandeam dacă am făcut alegerea potrivită, mai ales că înainte să-mi achiziționez biletele de avion aveam în minte trei trasee "teoretice"  pentru această toamnă: Florența (și zona de langă), Zaragoza - Madrid sau zona Milano. După cateva zile de frămantări, m-am hotarat: zona Milano. Și pană la urmă s-a dovedit a fi o alegere inspirată...N-am prins nici o picătură de ploaie, iar zona este fermecătoare. Am luat biletele doar cu o lună înainte, așa că nu prea am avut timp să-mi pregătesc în detaliu traseul, dar mi-am zis că oricum, excursia va fi una de prospectare a zonei, care potrivit ghidurilor turistice părea interesantă, ofertantă.  Baza am avut-o (cinci zile) in Milano, iar ultimele două nopți în Bergamo. După ce ne-am cazat la hotel, fiind trecut de ora 17.30, am plecat cu metroul spre domul din Milano, care probabil reprezintă punctul zero pentru orice turist. Am admirat detaliile construcției și ne-am învartit în zonă aproximativ doua ore. Magazine de top, cerșetori, restaurante de lux, clădiri moderne de birouri, înghețată delicioasă...un oraș al contrastelor. După ce "am simțit pulsul orașului", mi-am zis: îmi place Milano. Am avut acea senzație de oraș puternic financiar, un amestec de nou și vechi. Orașul e în plină forfotă pentru că, anul viitor, va fi gazda expoziției universale care are ca temă" Hrănirea planetei, energie pentru viață" ( 1 mai - 31 octombrie 2015). Seara am încheiat-o în zona Garibaldi unde am servit niște spaghete delicioase.
Nu voi  scrie prea multe despre Milano fiindcă nu am stat suficient în oraș, și încerc să fiu precaută, să nu dau informații eronate.  Mi-am propus "să-l aprofundez" la o următoare vizită. Am reușit să urc pe terasa domului (varianta mai ieftina, adica scări, nu lift), să vizitez cateva biserici,  muzeul celei mai cunoscute opere din lume Scala din Milano, San Bernardino alle Ossa cu micul său osuar  (oase și capete umane), iar seara, am petrecut o oră admirand cateva opere de artă modernă la "Museo del Novecento" aflat în apropierea domului.
La partea de gastronomie, orașul are multe de oferit. Se găsesc restaurante pentru toate gusturile. Intuiesc că este destul de greu să găsești o înghețată de calitate îndoielnică în Milano. Am mancat în zona Garibaldi și Navigli. Cred insă, că în orice zonă din Milano, mancarea este delicioasă. O ciocolată caldă excepțională, am servit la gelateria/cafeneaua din fața faimosului local  "Luini", unde mereu este coadă la  "panzerotti". Mi-a placut foarte mult conceptul de librărie combinat cu restaurant. Pe traseul meu, am găsit cel puțin trei astfel de magazine/restaurant. În cel din zona Garibaldi unde am ajuns într-o seară, era o forfotă de nedescris (dar placută). O librarie cu multe cărți de bucătarie, gelaterie, restaurant unde se serveau spaghete și pizza, muzică live (pian și voce), magazin cu produse alimentare de foarte bună calitate, toate în aceiași clădire. Sper să revin candva în Milano pentru că mai am de explorat, atat din punct de vedere gastronomic cat și al artei și istoriei locului. Am un mare regret, că în ziua de luni, cand aș mai fi avut cateva ore la dispoziție pana la plecarea spre Bergamo, Pinacoteca di Brera (una dintre cele mai renumite galerii de artă din nordul Italiei) era inchisă. "Cina cea de taina" a lui Leonardo da Vinci, o poți admira doar cu programare din timp.  Ne-am gandit de acasă, că dacă vremea va fi bună, vom aloca doar o zi orașului și restul zonei lacurilor. Deci pentru o zi în Milano, ne-am zis că nu are rost să stăm tot timpul cu ochii pe ceas ca să ajungem la timp la ora programată la biserica Santa Maria delle Grazie (unde se află capodopera). În concluzie, dragă Leonardo, o să încercăm să-ți vedem lucrarea la urmatoarea vizită ...

Zilele le-am împărțit astfel:
1.Lacul Como: Varenna, Lenno
2.Lacul Maggiore
3.Lacul Como: Como, Bellagio
4.Milano
5.Ziua a fost impartita intre Milano si Bergamo
6.Bergamo

Dacă ar fi plouat, probabil că organizarea zilelor ar fi fost alta; am fi rămas mai mult timp în Milano; cum vremea a fost placută, am profitat să fugim să vedem zona lacurilor. Ca mijloace de transport am folosit metroul, trenul și feriboturile în zona lacurilor.
Biletele de tren le-am luat de la gara Centrala din Milano. Există automate la parterul gării sau îți poți lua număr și să aștepți pana îți vine randul să le cumperi de la un ghiseu. Noi am ales varianta cu automatul. 


Articole similare:

Cateva ore prin Torino
Septembrie in Italia - Varenna si Villa Monastero (II)
Septembrie in Italia - Lacul Como -Lenno - Villa del Balbianello (III)
Septembrie in Italia - intre Como si Bellagio - Vila Melzi (IV)
Septembrie in Italia - Bergamo (V)
Septembrie in Italia - Isola Madre, Stresa (VI)
Septembrie in Italia - Isola Bella (VII)
Lacul Como - gradinile de la Villa Carlotta - mai 2016


Domul din Milano-septembrie 2014

Detaliu -Domul din Milano-septembrie 2014

Milano - septembrie 2014

Domul din Milano-septembrie 2014 - pe acoperis...undeva intre cer si pamant ;-)

Osuarul din biserica San Bernardino alle Ossa -Milano-septembrie 2014

Detaliu -gara din Milano-septembrie 2014

Deataliu - Domul din Milano-septembrie 2014

In foaierul  din  Teatro alla Scala din Milano - septembrie 2014

La gara din Milano -septembrie 2014 (reclame, reclame)


Milano-septembrie 2014

Prin vitrine ;-) -Milano -septembrie 2014

Detaliu poarta Domul din Milano-septembrie 2014
Milano -  septembrie 2014 - pregatiri pentru expozitia universala


O portie de lasagna la lacul Maggiore - septembrie 2014



Lacul Como -Bellagio - septembrie 2014

Lacul Como - Bellagio - septembrie 2014

Como -septembrie 2014

Lacul Como -Lenno - septembrie 2014

Milano - coada la ...panzerotti

Cu vaporul pe lacul Como -septembrie 2014

Cu vaporul pe lacul Como -septembrie 2014

Lacul Como -Varenna vazuta de pe vapor -septembrie 2014




Lacul Maggiore - septembrie 2014

Lacul Maggiore - septembrie 2014

Lacul Maggiore - septembrie 2014

Lacul Maggiore - septembrie 2014

Lacul Maggiore - septembrie 2014



Poarta Domului din Milano - septembrie 2014







11 comentarii:

  1. Cât pe ce sa ne "intersectam" la Milano, doar câteva zile diferența :). Frumos si lacul Maggiore, mi -ar plăcea sa ajung si pe acolo intr-o zi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar fi fost frumos sa ne "intersectam"', sa depanam povesti la un pahar de vin ;-) mai este si lacul Garda, asa ca, draga Larisa, avem motive serioase sa revenim in zona. Astept sa ne mai spui povesti despre Corsica...

      Ștergere
  2. Foarte faine sunt peisajele cu Lacul Como - Bellagio. Mă bucur că ai prins o vreme aşa faină pentru o zi de septembrie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cora, sunt cateva zone cu peisaje paradisiace; e superb si la lacul Maggiore; cand eram in avion, la intoarcere spre casa, deja ma tot gandeam cum sa fac sa mai ajung odata in zona; sper sa fiu sanatoasa, sa reusesc sa mai economisesc niste banuti ;-) si atunci treaba e ca si rezolvata ;-)

      Ștergere
    2. Ştiu. În 2011 am ajuns şi eu la cele trei lacuri: Como, Maggiore şi Lugano.

      Ștergere
  3. Ai facut un adevarat tur de forta! Dar cred ca ai vazut numai locuri frumoase. Am fost de cateva ori ka Milano, dar nu pot spune ca am reusit sa il cunosc asa, ca pe un intreg. Doar bucatele. Poate ca trebuie sa zabovesti mai mult prin zona ca sa reusesti sa ii iei pulsul. Lacurile sunt f frumoase. Ma intreb cat se datoreaza naturii si cat omului. Noi am fost in week end la Garda. O desfatare! Si cand te gandesti ca unii chiar au case pe malul lacului...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mirela, daca mai aveam o zi, fugeam si pana la Sirmione (la lacul Garda); oricum, am in plan sa ma intorc in zona; sunt multe de vazut; am vizitat si trei vile, cu niste gradini superbe; o sa incerc sa-mi fac timp sa pun niste imagini si cu ele. La lacul Maggiore am fost la cele trei insulite; paradisiac...

      Ștergere
  4. Ma bucur ca ti-ai facut timp sa parasesti job-ul pentru cateva zile. Astea sunt lucrurile care ne raman... Multumim ca ne-ai impartasit din trairile tale! Oricine le-ar citi cred ca si-ar dori sa ajunga intr-o buna zi acolo. Sa stiti ca si la noi au inceput sa apara locurile frumoase... si in special ingrijite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mircea, multumesc ca ti-ai facut timp sa citesti impresiile mele (pentru ca stiu cat de ocupat esti cu jobul); Trebuie promovata Romania, pentru ca avem locuri minunate. Tu ai batut tara noastra in lung si in lat si o cunosti foarte bine (cu plusurile si cu minusurile ei). In fond, orice tara are si minusuri, nu doar Romania. In Bellagio am intrat intr-un magazin specializat de vinuri. Unul dintre domnii care detineau magazinul ne-a intrebat de unde suntem. Si asa, din vorba in vorba, i-am spus ca si in Romania avem niste vinuri exceptionale. Mi-a spus ca a auzit de vinurile romanesti, de cele din Ungaria si Moldova ca ar fi foarte bune. L-a interesat ce gen de vinuri se prefera in tara noastra (sec, dulce, etc ).

      Ștergere
  5. Daca te mai intalnesti cu italianul sa-i spui ca eu il prefer pe cel alb si sec! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tendinta este de crestere a vanzarilor de vin sec pe segmentul super premium; ;-) deci esti in trend ;-) ai gusturi bune ;-) ti-e clar ca daca mai ajung in Bellagio o sa intru sa "inspectez" din nou magazinul de vinuri

      Ștergere