19 august 2013

O vizita scurta la Brussels (Bruxelles)

În ultimii ani am auzit din ce in ce mai des vorbindu-se la superlativ despre Brugge, așa că, mi-am promis că într-o zi îl voi vizita.  Nici nu-mi închipuiam că voi ajunge în acest an ...însă... s-a întâmplat. A fost o calatorie pe care mi-am organizat-o în grabă, fără a mă documenta suficient.  Din momentul în care am aterizat pe  aeroportul Charleroi (vineri la prânz) a început lupta cu orele și minutele.  Practic au fost doua zile si jumatate  (9-11 august 2013) pe care le-am împărțit între Brussels, Gent si Brugge

Brussels-ul (desi l-am găsit mult mai murdar decât citisem pe anumite site-uri) este un oraș dinamic, plin de culoare, o mixtură de clădiri vechi și noi. 
Grand Place (Piata Centrala, Grote Markt) este inima  Brussels-ului, un magnet pentru  orice turist. Cladirile care compun Grand Place contin atat de multe detalii, incat, nu te mai saturi sa le privesti si sa le fotografiezi. Am vazut-o atat ziua cat si seara. Erau pregatiri pentru evenimentul "Floralientime" care urma sa se desfasoare intre 15-18 august in City Hall. In reclama evenimentului se spunea ca vor folosi 100000 de flori (http://www.floralientime.be/mounting/?lang=en)



Am atins statuia Everard't Serclaes a lui Julien Dillens, am admirat vitrinele magazinelor cu ciocolată belgiana, Rue des Bouchers cu faimoasele restaurante "recomandate", am intrat în catedrala St.Michael and St. Gudula, in bisericile St-Jacques sur Coudenberg și Notre-Dame du Sablon (Onze Lieve-Wrouv ten Zavel). In momentul de fata, Everard't Serclaes e de fapt o macheta deoarece originalul este in renovare. Daca m-am informat corect, a fost renovat in 2008 si din octombrie 2011 este din nou in renovare pentru aproximativ trei ani.
Poate cea mai placută amintire este vizita la Palatul Regal care este deschis publicului in perioada de vară până la începutul lui septembrie. Una din săli găzduia expozitia "Heavy Metal: Traditional Asian Sounds". Las imaginile să "vorbeasca si sa transmita" in locul meu deoarece n-am cum sa redau prin consoane si vocale farmecul si eleganta salilor din Palat.
Duminica dimineata (11 august)  am vizitat Muzeul Regal de Arte Frumoase, respectiv sectiunea Oldmasters, partea dedicata lui Rene Magritte si sectiunea  moderna.

va urma...


Articole similare:


Brussels -august 2013

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013- Grand Place

Brussels -august 2013- Grand Place

Brussels -august 2013- celebra Rue des Bouchers

Brussels -august 2013- vitrine - magazine specializate de ciocolata

Brussels -august 2013- Grand Place

Brussels -august 2013- dulciuri

Brussels -august 2013- si iar dulciuri

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013- Catedrala St. Michael and St. Gudula

Brussels -august 2013- in fundal catedrala St. Michael

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013- muzeul de instrumente muzicale

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013-Hotel de Ville

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013- Grand Place

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013- interior Palatul Regal

Brussels -august 2013- interior Palatul Regal

Brussels -august 2013- interior Palatul Regal

Brussels -august 2013- interior Palatul Regal

Brussels -august 2013- interior Palatul Regal

Brussels -august 2013- interior Palatul Regal

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013 -Notre-Dame du Sablon

Brussels -august 2013

Brussels -august 2013-Everard't Serclaes -erou cazut in anul 1388 opunand rezistenta ocupatiei flamande; se spune ca daca atingi statuia ai noroc (sau ti se indeplineste o dorinta)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu